Anne-Kathryn Olsen

Anne-Kathryn Olsen – amerykańska, wszechstronna wokalistka, która szczególnym zamiłowaniem darzy muzykę dawną: od włoskiej awangardy gotyku po wczesną muzykę ludową z Appalachów; od renesansowej polifonii po muzykę Jana Sebastiana Bacha. Jako solistka występowała m.in. w Gewandhaus w Lipsku, La Monnaie w Brukseli, Konzerthaus w Wiedniu, Concertgebouw w Amsterdamie i Musikverein w Grazu. Jest regularnie zapraszana do udziału w najważniejszych europejskich festiwalach muzycznych, takich jak Festival Oudemusiek Utrecht, Festival Saintes, Resonanzen, Berliner Festspiele, Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, Ravenna Festival i wiele innych. Współpracowała z Pedro Memelsdorfferm i Mala Punicą, Václavem Luksem i Collegium 1704, Guillermo Pérezem i Tasto Solo, Christiną Pluhar i L’Arpeggiatą, Gli Angeli Genève, Rene Jacobsem i Freiburger Barockerchester, Doulce Memoire, Sollazzo Ensemble, Ton Koopmanem & Amsterdam Baroque Soloists, Helmuthem Rillingiem, American Bach Soloists w San Francisco oraz Björnem Schmelzerem i Graindelavoix, z którymi nagrała wiele płyt dla wytwórni Glossa. Zwolenniczka muzyki nowej, ma na swoim koncie solowy program na eksperymentalnym festiwalu elektroniki Long Now w Berlinie, a także wraz z sopranistką Carine Tinney prawykonanie opery na dwa głosy, chór żeński i elektronikę szkockiej kompozytorki eksperymentalnej Jane Dickson. Prowadziła kursy mistrzowskie w Fondation Royaumont i Konserwatorium Królewskim w Brukseli. Wśród młodych artystów stara się przede wszystkim pielęgnować ciekawość i rozwijać zainteresowanie średniowiecznym i renesansowym repertuarem wokalnym.

In this trembling shadow: dworska muzyka sakralna XVII-wiecznej Anglii.